Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B040421B04   L'educació emocional a l'aula
2016-2017   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   10/10/2016 - 29/5/2017 (24 hores) de 16:45h a 18:45h
   ESC Bellpuig
   c. Calldetenes, 9 (Sant Julià de Vilatorta) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Osona
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es combinaran les sessions teòriques amb la posada en pràctica a les aules
  
Objectius   Adquirir eines com a mestres per acompanyar els alumnes en la seva gestió emocional
  
Continguts   1a sessió: Treballar les emocions per posar en ordre la raó.
Definir el concepte d’educació emocional.
Conèixer les cinc competències bàsiques i practicar activitats sobre cadascuna d’elles.
Valorar la funcionalitat de cadascuna de les emocions bàsiques.
Reflexionar sobre la classificació d’emocions negatives i positives.

2a sessió: La importància de la comunicació.
Tractar els conflictes i les alternatives des d’una visió més àmplia.
Conèixer els punt s forts i els punts dèbils de la comunicació.
Practicar una comunicació intrapersonal i interpersonal positiva. La comunicació no violenta.

3a sessió: Elaborant informes, elaborem realitats.
Reflexionar sobre els escrits dels informes i sobre com ens comuniquem en les avaluacions.
Prendre consciència de l’existència de paraules “negres”
Elaborar uns informes enriquidors per a tots.

4a sessió: El meu acompanyament a l’aula
Prendre consciència dels meus punts forts i dels meus punts febles.
Treballar la cohesió de grup.
Elaborar tècniques que ens ajudin a potenciar la nostra feina a l’aula.

5a sessió: La família dels alumnes també estan a l’aula
Reflexionar sobre la nostra manera de comunicar-nos amb les famílies dels alumnes.
Validar els diferents tipus de família a través de diferents tècniques.
Treballar per tenir una comunicació òptima amb les famílies.
Aprofundir amb els casos reals.

6a sessió: Un as sota la màniga.
Oferir un ventall d’activitats per poder treballar a l’aula.
Practicar els efectes que poden tenir aquestes activitats.

7a sessió: La meva vocació.
Prendre consciència dels nostres valors i talents.
Entendre l’alineació.

8a sessió: Tancament del curs.
Activitat sorpresa.
Compartir les nostres experiències al llarg del curs.
Elaborar la valoració del curs.
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-osona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   10/10/2016   1645   1845 
 Sessió 2   dilluns   24/10/2016   1645   1845 
 Sessió 3   dilluns   14/11/2016   1645   1845 
 Sessió 4   dilluns   09/01/2017   1645   1845 
 Sessió 5   dilluns   16/01/2017   1645   1845 
 Sessió 6   dissabte   04/02/2017   1645   1845 
 Sessió 7   dilluns   13/03/2017   1645   1845 
 Sessió 8   dilluns   29/05/2017   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent