B040421B04 |
L'educació emocional a l'aula |
2016-2017 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
10/10/2016 - 29/5/2017 (24 hores) de 16:45h a 18:45h |
|
ESC Bellpuig |
|
c. Calldetenes, 9 (Sant Julià de Vilatorta)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es combinaran les sessions teòriques amb la posada en pràctica a les aules
|
| |
Objectius |
Adquirir eines com a mestres per acompanyar els alumnes en la seva gestió emocional
|
| |
Continguts |
1a sessió: Treballar les emocions per posar en ordre la raó.
Definir el concepte d’educació emocional.
Conèixer les cinc competències bàsiques i practicar activitats sobre cadascuna d’elles.
Valorar la funcionalitat de cadascuna de les emocions bàsiques.
Reflexionar sobre la classificació d’emocions negatives i positives.
2a sessió: La importància de la comunicació.
Tractar els conflictes i les alternatives des d’una visió més àmplia.
Conèixer els punt s forts i els punts dèbils de la comunicació.
Practicar una comunicació intrapersonal i interpersonal positiva. La comunicació no violenta.
3a sessió: Elaborant informes, elaborem realitats.
Reflexionar sobre els escrits dels informes i sobre com ens comuniquem en les avaluacions.
Prendre consciència de l’existència de paraules “negres”
Elaborar uns informes enriquidors per a tots.
4a sessió: El meu acompanyament a l’aula
Prendre consciència dels meus punts forts i dels meus punts febles.
Treballar la cohesió de grup.
Elaborar tècniques que ens ajudin a potenciar la nostra feina a l’aula.
5a sessió: La família dels alumnes també estan a l’aula
Reflexionar sobre la nostra manera de comunicar-nos amb les famílies dels alumnes.
Validar els diferents tipus de família a través de diferents tècniques.
Treballar per tenir una comunicació òptima amb les famílies.
Aprofundir amb els casos reals.
6a sessió: Un as sota la màniga.
Oferir un ventall d’activitats per poder treballar a l’aula.
Practicar els efectes que poden tenir aquestes activitats.
7a sessió: La meva vocació.
Prendre consciència dels nostres valors i talents.
Entendre l’alineació.
8a sessió: Tancament del curs.
Activitat sorpresa.
Compartir les nostres experiències al llarg del curs.
Elaborar la valoració del curs.
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
10/10/2016 |
1645 |
1845 |
Sessió 2 |
dilluns |
24/10/2016 |
1645 |
1845 |
Sessió 3 |
dilluns |
14/11/2016 |
1645 |
1845 |
Sessió 4 |
dilluns |
09/01/2017 |
1645 |
1845 |
Sessió 5 |
dilluns |
16/01/2017 |
1645 |
1845 |
Sessió 6 |
dissabte |
04/02/2017 |
1645 |
1845 |
Sessió 7 |
dilluns |
13/03/2017 |
1645 |
1845 |
Sessió 8 |
dilluns |
29/05/2017 |
- |
- |
|
| |